Pagina index wisselen Pagina's: 1 Verstuur TopicPrint
Normaal Topic Re: passeerbaan met POL (Gelezen 2.395 keer)
johanus1
Full Member
***
Offline


I love .....!

Posts: 142
Sloot zich aan bij: 16.11.2005
Re: passeerbaan met POL
11.03.2019 om 14:10:48
Post gereedschap
Hallo Patrick
Daar bij de rode pijl zal het lijntje aangesloten moeten worden op de aansluiting T
Succes Hans
  
Terug naar de Top
 
IP Gelogd
 
PatrickS
Nieuw Lid
*
Offline


I Love Trains...

Posts: 18
Sloot zich aan bij: 30.04.2011
Re: passeerbaan met POL
Reageer #1 - 13.03.2019 om 14:46:47
Post gereedschap
Beste Leden,
 
Ik heb de forummogelijkheden uitgeprobeerd en hierbij per ongeluk mijn eerste bericht verwijderd. hieronder nogmaals het eerste bericht.
 
Ik heb de passeerbaan met POL gebouwd (automatiseringsmap deel 2 pagina 37 voorbeeld 7.8) en had het probleem dat de treinen elkaar niet afwisselen. Trein A bleef stilstaan terwijl trein B zijn rondjes bleef rijden of andersom. Verder staat er in de automatiseringsmap tussen de twee WIS schakelingen een lijntje getekend die niet gedefinieerd wordt.
 
Na een tijdje zoeken en meten ben ik erachter gekomen dat ik een bedradingsfout gemaakt heb. De X en Y uitgangen van de FF die naar de POL schakelingen gaan had ik omgedraaid. Nadat deze omgedraaid waren wisselen de treinen elkaar netjes af wanneer de wachttijd op de POL schakeling verstreken is.
Verder hoeft het draadje wat tussen de twee WIS schakelingen staat en niet gedefinieerd is, niet aangesloten worden. Deze kan dus als niet getekend beschouwd worden.
Groeten, Patrick
  
Terug naar de Top
 
IP Gelogd
 
Pagina index wisselen Pagina's: 1
Verstuur TopicPrint