Pagina index wisselen Pagina's: 1 [2]  Verstuur TopicPrint
Hot Topic (Meer dan 10 Reacties) STP print/sectie (Gelezen 8.963 keer)
tuftuf
Nieuw Lid
*
Offline


I Love Trains...

Posts: 11
Locatie: Maasbree
Sloot zich aan bij: 18.02.2018
Re: STP print/sectie
Reageer #15 - 13.01.2019 om 20:37:42
Post gereedschap
Hallo Corné,
Ik heb de diode ertussen gesoldeerd maar het maakt geen verschil.
Hoewel ik bij het nalopen van de aansluitingen niets kan ontdekken denk ik dat ik van voren af aan begin met aansluiten, misschien heb ik toch ergens een fout gemaakt.
Ik laat wel weten wat het resultaat is. 
Groet, Huub.
  
Terug naar de Top
 
IP Gelogd
 
Corné
Junior Member
**
Offline



Posts: 95
Sloot zich aan bij: 21.06.2012
Re: STP print/sectie
Reageer #16 - 14.01.2019 om 16:55:16
Post gereedschap
Hallo Huub,
 
Er gaat iets mis met de aansluiting van je STP print.
 
De spanning op de A (anode) van de thyristor (Dit is de middelste pen van de thyristor) is namelijk je V spanning of rijspanning. Deze mag nooit 0 volt zijn, meestal ligt deze tussen de 10 en 14 Volt. De rijspanning van je trafo. Anders kan de loc inderdaad nooit rijden.
 
De spanning gemeten bij de weerstand naast het IC moet 0 volt zijn als er op a, b of c geen positieve spanningen staan.
Je hebt gemeten op de weerstand of heb je gemeten op het IC, dan moet dat de 2de pen van onder zijn.
Is deze spanning 11,4 volt, komt deze spanning van a, b, of c af en zal de loc af gaan remmen op u1 en stoppen in u2, bij een goed werkende STP print.
 
De spanning op de g (gate) van de thyristor van 3,65 volt is waarschijnlijk een moment opname en zal steeds verder afnemen. Dit vanwege de 11,4 volt bij het IC. Maar laten we deze spanning even vergeten.
 
Omdat je bij 2 verschillende STP printen dezelfde fout hebt, ga ik er vanuit dat de printen in orde zijn.
Vergelijk de aansluiting van je STP print nog eens met onderstaand schema.
De V zit op de regelaar aangesloten. (laat de diode zoals ik had aangegeven in de vorige beschrijving desnoods even weg).
Je moet nu op de A van de thyristor en op de V aansluiting van de print dezelfde spanning meten als erop je rijregelaar staat ! Klopt dit ?
 
Op a, b, of c mag geen positieve spanning staan, sluit deze in eerste instantie even niet aan.
 
Laat je loc hierna nog eens rijden.
 
Groet,
Corné.
 
 
  

STP_aansluiten.jpg ( 89 KB | 222 Downloads )
STP_aansluiten.jpg
Terug naar de Top
 
IP Gelogd
 
tuftuf
Nieuw Lid
*
Offline


I Love Trains...

Posts: 11
Locatie: Maasbree
Sloot zich aan bij: 18.02.2018
Re: STP print/sectie
Reageer #17 - 14.01.2019 om 23:09:02
Post gereedschap
Hallo Corné,
Ik ga het deze week uitzoeken en laat het je weten.
Groet Huub.
  
Terug naar de Top
 
IP Gelogd
 
tuftuf
Nieuw Lid
*
Offline


I Love Trains...

Posts: 11
Locatie: Maasbree
Sloot zich aan bij: 18.02.2018
Re: STP print/sectie
Reageer #18 - 20.01.2019 om 22:08:09
Post gereedschap
Hallo Corné,
Ik heb het systeem werkend, ik heb de sss print van de sectie volgend op de stp sectie verruild voor een andere en de loc die ik gereinigd heb functioneert nu zoals het moet, remt af en gaat naar kruipsnelheid in U1 en stopt in U2 als opvolgend spoor bezet is en trekt op als opvolgend spoor vrij is. Al de andere locs doen allerlei rare dingen maar niet wat moet. Dus ik denk dat het een combinatie is van slechte/vervuilde locs en slechte prints en/of verbindingen. Dus ik ga aan de slag met de andere locs en printen controleren.
Alvast bedankt voor je hulp en tips en ik houd je op de hoogte van de verdere ontwikkelingen.
 
Groet, Huub.
  
Terug naar de Top
 
IP Gelogd
 
Pagina index wisselen Pagina's: 1 [2] 
Verstuur TopicPrint