Pagina index wisselen Pagina's: 1 Verstuur TopicPrint
Normaal Topic probleem wis print (Gelezen 2.871 keer)
johanus1
Full Member
***
Offline


I love .....!

Posts: 143
Sloot zich aan bij: 16.11.2005
probleem wis print
30.11.2017 om 17:34:16
Post gereedschap
Wis Probleem
Wis schakelt niet inde SRS maar op de SSS print dat houd in dat als een trein over de wissel rijd en in de sectie van de SSS komt de wis omschakel en de trein ontspoort deze wis print omgeruild met een andere print dat werkt goed. Heb nu 2 wis printen defect ik heb bij een print de IC cd 4081 vervangen geen resultaat toen de 2 darlington BO 681 vervangen ook geen resultaat Weet iemand  de indirecte oplossing welke van de transistors vervangen moet worden ik hoor het wel 
Groet Hans
  
Terug naar de Top
 
IP Gelogd
 
Corné
Junior Member
**
Offline



Posts: 95
Sloot zich aan bij: 21.06.2012
Re: probleem wis print
Reageer #1 - 01.12.2017 om 21:03:24
Post gereedschap
Hallo Hans,
Als ik het goed begrijp, gebeurd het volgende In het SRS baanvak voor en na de wissel gaat het goed en pas als trein het volgende baanvak, SSS, in rijdt gaat het fout ?
Als dit zo is, lijkt het mij dat de tor, zie bijlage, niet goed wordt aangestuurd, middels een slecht contact verwacht ik dan.
Als je de print los hebt (dus geen spanning op de print en niet aangesloten), kijk dan eens of je met een ohm meter (welke op diode stand staat) tussen het A signaal en de basis van deze tor iets meer dan 100k meet en herhaal dezelfde meting met het B contact. Bij alle 2 moet je ongeveer dezelfde waarde meten.
Als dit goed is zou het kunnen dat toch de tor defect is.
Een andere meting is, maar let hierbij goed op dat je geen sluiting maakt, is het meten tijdens bedrijf.
Zet je meter op de "volt" stand en houdt de zwarte pen tegen de massa van je print en de rode pen op de collector van de tor. (de kant aan de zijde van weerstand 4k7 in het midden van de print).
Op het moment er geen treinen in A en B zijn van de WIS print, zal de spanning 12 volt zijn. Als er een trein of A of B binnen rijd (SSS) zal de 12 volt veranderen in 0 volt. Als dit zo is werkt dit gedeelte van de print wel goed en is je tor dus niet defect.
Probeer dit eens. Is dit alles goed moeten we verder gaan zoeken.
Succes,
Groet,
Corné.
   
  

Wis_probleem.jpg ( 40 KB | 259 Downloads )
Wis_probleem.jpg
Terug naar de Top
 
IP Gelogd
 
johanus1
Full Member
***
Offline


I love .....!

Posts: 143
Sloot zich aan bij: 16.11.2005
Re: probleem wis print
Reageer #2 - 03.12.2017 om 16:53:51
Post gereedschap
Hallo Corné
Probleem is opgelost het was een defecte tor deze zit tussen de BD681 en de condensator 4u7
bedank voor de uiteenzetting 
 
Groet Hans
  
Terug naar de Top
 
IP Gelogd
 
Corné
Junior Member
**
Offline



Posts: 95
Sloot zich aan bij: 21.06.2012
Re: probleem wis print
Reageer #3 - 03.12.2017 om 17:34:03
Post gereedschap
Hallo Hans,
Fijn voor je dat het is opgelost.
Had niet verwacht dat deze defect zou zijn. De print heeft van te voren wel gewerkt neem ik aan ?
Groet,
Corné.
  
Terug naar de Top
 
IP Gelogd
 
Pagina index wisselen Pagina's: 1
Verstuur TopicPrint