Pagina index wisselen Pagina's: 1 Verstuur TopicPrint
Normaal Topic Afregelen STP, SRS en/of SSS module (Gelezen 4.736 keer)
DvF
Nieuw Lid
*
Offline


I Love Trains...

Posts: 6
Locatie: Houten
Sloot zich aan bij: 08.05.2013
Afregelen STP, SRS en/of SSS module
06.01.2014 om 20:12:36
Post gereedschap
Als ik een baan heb gemaakt en bedraad naar een STP en een SRS-module, hoe kan ik nu het geheel goed afregelen? Natuurlijk is het de bedoeling dat de trein van blok naar blok zonder schokken doorrijdt. Ik heb een eenvoudig ovaal ingedeeld in drie blokken. Een blok met twee secties aangestuurd door STP en vervolgens een SRS om de twee blokken die hier op aansluiten te besturen. Het is slechts een begin.
  
Terug naar de Top
 
IP Gelogd
 
Jan
Junior Member
**
Offline


I love steam!

Posts: 72
Sloot zich aan bij: 07.01.2007
Re: Afregelen STP, SRS en/of SSS module
Reageer #1 - 08.01.2014 om 12:56:16
Post gereedschap
Hallo DvF,
 
Het afregelen van een SRS is niet zo moeilijk (slechts 1 potmeter). Laat treinen met verschillende rijeigenschappen over de baan rijden en stel die potmeter zo in dat ze allemaal met een redelijke snelheid over je SRS-blok(ken) rijden. Zijn er erg grote snelheidsverschillen, dan zul je de locs moeten "trimmen" met diodes (ik doe dat niet, want ik rij spoor N en dan is het inbouwen een ramp; ik accepteer dus wat grotere snelheidsverschillen).
 
Het afregelen van een STP is wat ingewikkelder. Daar was een handleiding bij, maar ik kan 'm in de automatiseringsmappen (download van de site) niet vinden. Ik voeg een scan bij van wat er vroeger bij de print zat, zoveel is dat niet veranderd.
 
Groet,
Jan
  

Afregelen_STP.jpg ( 466 KB | 565 Downloads )
Afregelen_STP.jpg
Terug naar de Top
 
IP Gelogd
 
DvF
Nieuw Lid
*
Offline


I Love Trains...

Posts: 6
Locatie: Houten
Sloot zich aan bij: 08.05.2013
Re: Afregelen STP, SRS en/of SSS module
Reageer #2 - 09.01.2014 om 09:45:44
Post gereedschap
Jan, hartelijk dank voor de uitleg! Ik rijd schaal Z, dus ook voor mij is trimmen per loc geen optie.
  
Terug naar de Top
 
IP Gelogd
 
Jan
Junior Member
**
Offline


I love steam!

Posts: 72
Sloot zich aan bij: 07.01.2007
Re: Afregelen STP, SRS en/of SSS module
Reageer #3 - 09.01.2014 om 10:06:08
Post gereedschap
Graag gedaan. En succes met je baan. Hoewel 't voor mij net te klein is, ik heb heel mooie schaal Z banen gezien.
Jan
  
Terug naar de Top
 
IP Gelogd
 
Pagina index wisselen Pagina's: 1
Verstuur TopicPrint