Pagina index wisselen Pagina's: 1 Verstuur TopicPrint
Normaal Topic startprobleem (Gelezen 6.274 keer)
Bert 99
Nieuw Lid
*
Offline


I Love Trains...

Posts: 5
Locatie: N-S
Sloot zich aan bij: 27.03.2011
startprobleem
09.02.2013 om 20:03:54
Post gereedschap
Ik heb een startopstelling gemaakt vlgs blz. 42 van de automatiseringsmap.
De weerstand van 1k in de rijspanning heb ik ook geplaatst.
11.71 V komt van de STAB.
SYN en SSS-M gemonteerd op een achterboard en alles aan gesloten volgens schema.
Maar het werkt niet, wat kan ik doen om er achter te komen waar de fout (of fouten) zit.
  
Terug naar de Top
 
IP Gelogd
 
johanus1
Full Member
***
Offline


I love .....!

Posts: 142
Sloot zich aan bij: 16.11.2005
Re: startprobleem
Reageer #1 - 09.02.2013 om 22:51:37
Post gereedschap
Hallo Bert 99
Aller eerst moet je de weerstand er tussen uit halen deze geld niet voor de marklin baan.
Als je het aan gesloten hebt zoals het aan gegeven staat dan moet het werken je zal dus de fout moeten opsporen Kijk even of alles goed aan gesloten is ,er zit namelijk een klein foutje in het schema
in het schema staat de L aangesloten op de buiten ring en de F op de midden ring dit moet anders om zijn dus de L van de SSS-M op de midden rail en de F op de buiten rail dan zou het moeten werken ik heb zelf ook marklin .Ik hoor het wel van je succes
Groet Hans
  
Terug naar de Top
 
IP Gelogd
 
Bert 99
Nieuw Lid
*
Offline


I Love Trains...

Posts: 5
Locatie: N-S
Sloot zich aan bij: 27.03.2011
Re: startprobleem
Reageer #2 - 11.02.2013 om 20:19:29
Post gereedschap
Hallo Hans
F en L had ik al op de juiste manier aangesloten.
Op de SYN meet ik de volgende spanningen, F 7,8V=, U 7,8V=, z 11,4V= en p 11,7V= als dit juiste waardens zijn ga ik verder zoeken.
Groet Bert.
  
Terug naar de Top
 
IP Gelogd
 
johanus1
Full Member
***
Offline


I love .....!

Posts: 142
Sloot zich aan bij: 16.11.2005
Re: startprobleem
Reageer #3 - 12.02.2013 om 17:03:42
Post gereedschap
Hallo Bert
Aller eerst heb je ook de weerstand  van 1k inde rijspanning verwijderd \, ik meet bij mij op de F en U 15 volt komt overheen met de rijspanning en op de z 8.5 volt en op de P 10 volt 
ik weet niet of je hier wat mee op schiet ik verneem het wel
groet Hans
  
Terug naar de Top
 
IP Gelogd
 
Bert 99
Nieuw Lid
*
Offline


I Love Trains...

Posts: 5
Locatie: N-S
Sloot zich aan bij: 27.03.2011
Re: startprobleem
Reageer #4 - 12.02.2013 om 21:34:39
Post gereedschap
Hallo Hans,
Als ik volgens schema blz 42, de b van de SSS-M aansluit op de - van de SSS-M zou de trein moeten rijden, m.a.w. dan zal er spanning staan op de L poort.
Dit is bij mij niet het geval.
 
groet Bert.
  
Terug naar de Top
 
IP Gelogd
 
johanus1
Full Member
***
Offline


I love .....!

Posts: 142
Sloot zich aan bij: 16.11.2005
Re: startprobleem
Reageer #5 - 13.02.2013 om 10:11:15
Post gereedschap
Hallo Bert 
Als Alles goed aan gesloten is zou hij zo wie zo moeten rijden enkel als je een plus op de a of b zet zal deze moeten stoppen, als  je de start en de stop potmeters op 11 uur zet en de max potmeter op max met de klok mee.wat doet hij dan want hier regel je ook de start mee  en de volle rij spanning geven.als dit niet lukt dan zal je alles toch even moeten controleren of alles op de goede plaats zit en op de soldeer verbindingen, want het moet lukken.succes
Hans
  
Terug naar de Top
 
IP Gelogd
 
Pagina index wisselen Pagina's: 1
Verstuur TopicPrint