Pagina index wisselen Pagina's: 1 Verstuur TopicPrint
Normaal Topic Beide richtingen oprijden op enkel spoor met SSS? (Gelezen 3.246 keer)
Roy Theeuwen
Nieuw Lid
*
Offline


I Love Trains...and Duke
Nukem

Posts: 3
Locatie: Limburg
Sloot zich aan bij: 10.08.2012
Beide richtingen oprijden op enkel spoor met SSS?
10.08.2012 om 13:12:45
Post gereedschap
Hoi,
 
Ik ga met mijn zoon de treinhobby weer oppaken. Ik heb een heel aantal oude treinen dus de overstap naar digitaal vind ik erg duur en de aanpak van Mecktroincs bevalt me wel.
 
Bij mijn oude baan kon ik elk baanvak ompolen zodat ik alle kanten op kan rijden. Alles was handbediening met schakelaars, primitief, wel leuk.
 
Me valt op dat als ik de documentatie van Mecktroincs lees dat wanneer je SSS en dergelijk modules neemt, je ook al voor een rijrichting moet kiezen en dat alleen pendelbanen beide rijrichtingen ondersteunen? Of kan ik ook overal nog een POL module aachteraan zetten? 
 
De bezetmelding van een volgende baanblok wordt dan een probleem kan ik me voorstellen, maar als ik dat niet gebruik kan het dan wel?
 
Roy
 
  
Terug naar de Top
 
IP Gelogd
 
Wil
Full Member
***
Offline


Ik heb een treinbaan,
maar ook een lijmbaan.

Posts: 184
Locatie: Nieuw Schoonebeek
Sloot zich aan bij: 16.09.2005
Re: Beide richtingen oprijden op enkel spoor met SSS?
Reageer #1 - 30.08.2012 om 11:27:39
Post gereedschap
Hallo Roy,
 
In principe kan het wel, maar dan zou ik de printen niet met elkaar verbinden tot een automatisch blok systeem.
Als je via een schakelaar 12 volt op de ingang van SSS,STP of SRS zet is het blok ook onveilig.
Alleen dit nadeel, dan kan je geen grote baan hebben.
Het leuke is juist, dat de hoofdbaan automatisch is en dat je dan op het rangeer spoor met de hand rijdt.
Dan rijden er altijd treinen op de hoofd baan, waar je niet op hoeft te letten.
Je kan de map Zo werkt het downloaden van de website van Mecktronics. Daar staan heel veel voorbeelden in van verschillende spoor situaties.
 
Groetjes
Wil
  

Mijn dertiende grote pot houtlijm is alweer leeg. De 14de is al bijna leeg.
Een nieuwe treinbaan ga ik maken, dus lijmpot 15 en 16 zullen óók leeg komen.
Terug naar de Top
 
IP Gelogd
 
Pagina index wisselen Pagina's: 1
Verstuur TopicPrint