Hallo Coen en Schipper,
Het relais voor de wisselstraat wordt verkeerd aan gestuurd.
Een relais zal gelijk moeten schakelen met het wissel in spoor 2A. Er moet een extra dubbele isolatie tussen dat wissel en de kruising in beide rails.
Staat het wissel op rechtdoor, dan is de voeding van de kruising en het wissel naar spoor 5 net als sporen 3 en 4.
Staat het wissel op afbuigen dan is de voeding net als spoor 2a en 5.
Dus een SRS voor het wissel in spoor 2a en via het relais naar de kruising en het wissel naar spoor 5.
Een SRS voor de kruising in spoor 3 en het wissel van spoor 4 , die via het relais van het wissel in spoor 2a gaat.
Waarom moet spoor 2a voorrang hebben?
Die moet gewoon op z'n beurt wachten, hoor.
Een trein op spoor 5 met STP5 houdt sporen 3 en 4 niet op, omdat T1 spanningsloos wordt, zodra de trein gestopt is. Alleen T2 geeft nu een signaal.
De trein, die van spoor 2a naar het vrije spoor 5 wil, schakelt met de SRS van spoor 2a het wissle 2a.
Een trein, die van spoor 3 of 4 naar spoor 3a vertrekt schakelt via een SEN voor de scheiding in de wisselstraat het wissel in spoor 2a op rechtdoor.
Ik zie niet in hoe er dan treinen kunnen botsen.
Groetjes
Wil