Pagina index wisselen Pagina's: 1 Verstuur TopicPrint
Normaal Topic Slechte start uit schaduwstation van enkele sporen (Gelezen 2.701 keer)
kalispera
Nieuw Lid
*
Offline


geen

Posts: 1
Sloot zich aan bij: 30.12.2007
Slechte start uit schaduwstation van enkele sporen
02.05.2010 om 22:37:12
Post gereedschap
Hallo.
Ik heb een N-spoorbaan met electronica van Mecktronics.
Ik heb een schaduwstation met 6 sporen.
Het schaduwstation is in twee naast elkaar gelegen stations gesplitst. De 6 sporen worden één voor één volgereden. Dan gaat de trein die het langste staat vertrekken, als dit spoor weer vol is dan gaat er een trein uit het andere schaduwstation vertrekken, hierna weer uit de eerste, daarna weer uit de tweede, enz. Dus bij een vol schaduwstation spoor 1, 4, 2, 5, 3, 6, 1, 4, enz. Er moeten dus steeds 5 treinen in het station staan om het goed te kunnen laten werken.
Nu heb ik problemen met de start uit het blok van een aantal sporen, die treinen vertrekken stotterend tot ze het blok uit zijn dan gaat het weer goed.
Alle treinen die binnen rijden, rijden goed in het stopblok dus dat geeft 12v aan. Als ze stotterend vertrekken blijkt dat er maar een paar volt opstaat, zodra ze het blok uit zijn blijkt dat het stopblok wel 12v aangeeft, van alles geprobeerd rechtstreeks aangesloten, printplaten verwisseld etc, geen resultaat.
Mecktroncis weet ook geen oplossing, zegt dat het niet aan de electronica ligt.
Ik weet nu ook geen oplossing meer, maar het is erg lastig, 3 sporen lopen goed, 5, 6 en 7 en 2,3 en 4 stotteren bij vertrek.
Heeft iemand evt. een oplossing.
vr, gr, Ab
 
 
   
   
   
   
  
Terug naar de Top
 
IP Gelogd
 
Schipper
God Member
*****
Offline



Posts: 569
Sloot zich aan bij: 16.10.2005
Re: Slechte start uit schaduwstation van enkele sporen
Reageer #1 - 06.05.2010 om 09:12:36
Post gereedschap
Hallo Ab,
 
Stuur mij even een schema van de elektronica aansluitingen.
Via een persoonlijk bericht laat ik jou mijn e-mail adres even weten.
 
Groet, Schipper
  
Terug naar de Top
 
IP Gelogd
 
Pagina index wisselen Pagina's: 1
Verstuur TopicPrint