Pagina index wisselen Pagina's: 1 Verstuur TopicPrint
Normaal Topic Willekeurig schaduw station (Gelezen 5.557 keer)
Wil
Full Member
***
Offline


Ik heb een treinbaan,
maar ook een lijmbaan.

Posts: 184
Locatie: Nieuw Schoonebeek
Sloot zich aan bij: 16.09.2005
Willekeurig schaduw station
21.09.2008 om 18:15:52
Post gereedschap
Hallo,
 
De binnenrijdend trein kiest het vrije spoor, Dat is goed. Bij alle sporen bezet is het blok voor het schaduw station bezet. Dat is noodzakelijk.
Maar dan: de schaduwstation electronica onthoudt welke trein als eerste gekomen is en die vertrekt als eerste.
Dat wil ik juist niet. Er bestaan electronische dobbelstenen. Een druk op de knop en net zo onvoorspelbaar als bij een echte dobbelsteen verschijnt er een getal van een t/m zes.
 
Dat kan dan toch ook gemaakt worden voor het schaduw station? Bijv vier sporen. Via de eerste SRS van de eerstewisselstraat wordt gelijk het nieuw te maken printje gestart en willekeurig wordt een v/d vier sporen vrij gegeven. Dat kan dan dus ook het vrije spoor zijn, waarop de binnenkomende trein komt te rijden.
Is dit te maken? Zijn er meer die hier interesse in hebben?
 
met vriendelijke groeten
Wil
  

Mijn dertiende grote pot houtlijm is alweer leeg. De 14de is al bijna leeg.
Een nieuwe treinbaan ga ik maken, dus lijmpot 15 en 16 zullen óók leeg komen.
Terug naar de Top
 
IP Gelogd
 
Schipper
God Member
*****
Offline



Posts: 569
Sloot zich aan bij: 16.10.2005
Re: Willekeurig schaduw station
Reageer #1 - 25.09.2008 om 22:08:22
Post gereedschap
Hallo Wil,
 
Als je niet het schaduwstationmodule gebruikt is het eenvoudig te regelen. Alle variaties zijn maar mogelijk.
Geef maar een schema van het schaduwstation, een lijstje met je wensen en ik zet het even in een schema voor je (In ExpressSCH)
 
Groet, Schipper
« Laatste Wijziging: 29.09.2008 om 16:55:05 van Schipper »  
Terug naar de Top
 
IP Gelogd
 
Wil
Full Member
***
Offline


Ik heb een treinbaan,
maar ook een lijmbaan.

Posts: 184
Locatie: Nieuw Schoonebeek
Sloot zich aan bij: 16.09.2005
Re: Willekeurig schaduw station
Reageer #2 - 29.09.2008 om 16:29:40
Post gereedschap
Hallo schipper,
 
Het schaduw station was als voorbeeld.
Er is de VRS, de FF, de AND, maar geen randomprintje en dat mis ik in het assortiment.
Terwijl de mogelijkheid er wel is met als voorbeeld de electronische dobbelsteen van bijvoorbeeld het spel mens erger je niet.
In mijn oude programeerbare rekenmachine zat een random functie en als ik in de formule invoerde : level0,RANals x=>6,goto0,RND dan gaf hij alleen antwoorden onder de 6.
Dus als je op die random IC pootje 2 met 0 verbindt dan is het voor twee sporen, pootje drie met nul voor drie sporen, pootje 12 met pootje 0 van het volgende printje en daarvan pootje 12 van de eerste print verbindt, is het voor 24 sporen.
 
ExpressSCH heb ik gedownload, maar ik kan er geen schemas mee maken. Het is mij te ingewikkeld.
 
groetjes
Wil
  

Mijn dertiende grote pot houtlijm is alweer leeg. De 14de is al bijna leeg.
Een nieuwe treinbaan ga ik maken, dus lijmpot 15 en 16 zullen óók leeg komen.
Terug naar de Top
 
IP Gelogd
 
Schipper
God Member
*****
Offline



Posts: 569
Sloot zich aan bij: 16.10.2005
Re: Willekeurig schaduw station
Reageer #3 - 29.09.2008 om 17:03:25
Post gereedschap
Hallo Wil,
 
Ik heb jou net een persoonlijk bericht gestuurd met mijn e-mail adres.
Als je een schema van jouw situatie maakt in Winrail 7.0 of 8.0, Drail of Wintrack, of een schema van welk programma dan ook in een PDF format stuurt, zet ik het wel om in ExpressSCH en maak een elektronisch schema voor jouw situatie als je dat wil.
Het schema kun je dan na ontvangst eenvoudig lezen door op het aanhangsel te klikken met de linker muisknop. (ExpressSCH/PCB dient wel op je computer geïnstalleerd te zijn)
 
Ik denk dat Mecktronics een door jou genoemde schakeling niet in het programma heeft zitten omdat het gewenste resultaat door combineren van de andere printen wel te realiseren is.
Bij mijn 2 schadustations is de volgorde van uitrijden niet gelijk aan de volgorde van binnenrijden en ook niet voorspelbaar.
Voor alle duidelijkheid, dit is de manier waarop ik mijn treinen wil laten rijden. Er zijn mensen die juist wel een vaste volgorde willen aanhouden en ook zelf nog willen bepalen wanneer welke trein vertrekt. Ook dit laatste is met het systeem van Mecktronics volledig uitvoerbaar.
 
Je moet echter wel de juiste schakelingen op de juiste wijze aan elkaar knopen.
 
Maar ik verzeker je dat het allemaal mogelijk is.
 
Groet, Schipper.
  
Terug naar de Top
 
IP Gelogd
 
Wil
Full Member
***
Offline


Ik heb een treinbaan,
maar ook een lijmbaan.

Posts: 184
Locatie: Nieuw Schoonebeek
Sloot zich aan bij: 16.09.2005
Re: Willekeurig schaduw station
Reageer #4 - 30.09.2008 om 23:16:53
Post gereedschap
Hartelijk bedankt
ik heb je een email gestuurd.
 
Groeten van
Wil
  

Mijn dertiende grote pot houtlijm is alweer leeg. De 14de is al bijna leeg.
Een nieuwe treinbaan ga ik maken, dus lijmpot 15 en 16 zullen óók leeg komen.
Terug naar de Top
 
IP Gelogd
 
Pagina index wisselen Pagina's: 1
Verstuur TopicPrint