Pagina index wisselen Pagina's: 1 Verstuur TopicPrint
Normaal Topic Digitaal en analoog (Gelezen 3.573 keer)
Auke
Ex Lid


Digitaal en analoog
11.12.2007 om 17:22:59
Post gereedschap
medehobbyisten,
 
Inmiddels heb ik de bouwtekening voor mijn niuew te bouwen baan klaar. Nu de beveiliging nog. Ik neig heel erg naar het systeem waarvan iedereen hier fan is. ik heb tijdens m;n speurtocht op internet ook diverse digitale systemen bekeken. Een systeem viel me daarbij in het bijzonder op. Het systeem dinamo. Dt systeem kan zowel digitaal als analoge loc's laten rijden op een manier die heel veel op v Meekeren lijkt. Iemand ervaring hiermee?
Schipper, heb inmiddels de twee handboeken in m'n bezit. er is inderdaad het een en ander behoorlijk gewijzigd sinds ik m;n vorige baan heb gesloopt. Ik wil je het sporenplaan van m'n toekomstige baan sturen, geef even je email adres via IM.
  
Terug naar de Top
 
IP Gelogd
 
Coen
Full Member
***
Offline



Posts: 118
Sloot zich aan bij: 24.10.2007
Re: Digitaal en analoog
Reageer #1 - 11.12.2007 om 22:08:22
Post gereedschap
Hallo Auke,
 
Deze was ik ook al tegengekomen voordat nu mijn keuze op dit van meekeren systeem is gevallen.
 
Dinamo heeft wel wat meer, maar de prijs is dan uiteindelijk behoorlijk hoger. een beetje vergelijkbaar met een echt digtitaal systeem met lok-decoders. volgens mij kost alleen de aansturing per 4 blokken € 80,00 (zelfbouw), daar komen nog aparte schakelingen bij voor treindetectie etc. Ik denk dan ook dat de uiteindelijke keuze de kostprijs is tov wat de mogelijkheden zijn.
  
Terug naar de Top
 
IP Gelogd
 
Coen
Ex Lid


Re: Digitaal en analoog
Reageer #2 - 12.12.2007 om 15:27:35
Post gereedschap
Even een correctie.
nog eens naar dinamo gekeken, Er kunnen 8 blokken worden aangesloten. Dus wordt de blokprijs toch even anders.
  
Terug naar de Top
 
IP Gelogd
 
Pagina index wisselen Pagina's: 1
Verstuur TopicPrint